Co by měl obsahovat úvod diplomové/bakalářské práce
Úvod (spolu se závěrem) patří ke dvěma částem kvalifikační práce, které čte hodnotitel zpravidla velmi pečlivě – je proto důležité mu věnovat náležitou pozornost a obsáhnout v něm všechny aspekty, které se k této pasáži váží. Přesný seznam bodů, které by v úvodu neměly chybět, sice neexistuje, ovšem obecné náležitosti by měly být splněny (vždy se vyplatí zjistit minimálně požadavky dané školy a těmi se řídit).
V první řadě by měl úvod obsahovat zdůvodnění tématu – proč si student dané téma vybral (je vhodné uvést spíše neosobním způsobem) a dále by měla být zdůrazněna aktuálnost problematiky. Lze říci, že zcela povinnou součástí úvodu je specifikace cíle práce, přičemž cíl by měl být stanoven tak, aby byl měřitelný, v rámci kvalifikační práce dostatečně odborný, ovšem vždy dosažitelný (cíl je vždy lépe stanovit skromnějším způsobem a v práci jej pak bezezbytku splnit, než nejprve ohromit svými ambicemi a pak cíl nesplnit – to by totiž mohlo být důvodem pro zamítnutí práce). Hlavní cíl je vhodné rozdělit na cíle dílčí, které ke splnění hlavního cíle přispějí. V úvodu je také možné stanovit obecnou strukturu práce – čemu se bude text věnovat v pasáži teoretické (je možné poukázat na stěžejní literární prameny, které budou použity) a jak pak budou zjištěné poznatky aplikovány v části praktické.
V každém případě by měl úvod seznámit čtenáře s danou problematikou, jeho obvyklý rozsah by se měl v případě diplomové práce pohybovat v rozmezí 3 až 4 normostran (u práce bakalářské postačí 1 až 2 strany). Úvod (stejně jako závěr) se obvykle nečísluje.
Mohlo by vás zajímat
Kontaktujte nás
- info@seminarkybezprace.cz
- (+420) 777 697 321
- (+420) 777 693 321
- Po – Ne, od 8:00 do 23:00
Reference
Zjistěte, co si o nás myslí naši klienti
- Děkuji za perfektní a profesionální přístup. Určitě ještě využiji Vašich služeb.
- Dobrý den, Vaše práce je velmi kvalitní, moc děkuji za ochotu a přistup. Doporučuji všem. H.
- Komunikace je velmi rychlá. Zpracovatelé ochotní. Moc děkuji za vše.
Anonymní objednávka
a komunikace se zpracovatelem Po přihlášení do klientské sekce můžete v detailu objednávky komunikovat přímo se zpracovatelem Vaší zakázky. Formou chatu jednoduše pošlete připomínky, dotazy, přílohy, vše oboustranně anonymně. Můžete zde také poslat dotaz administrátorovi.